CD INFORMATION   CD REVIEW by Swa

Get Over Tunis (4:21)
Home to Penelope (4:21)
New Home Tonight (3:20)
Walk There Too (3:47)
Bad Faith (4:39)
Goodbye Game (4:13)

Geraint Jones zag de bui blijkbaar al hangen want mijn recensie van Sean O' Brien 's "Goodbye Game" bleef maar uit en dat heeft meestal maar één reden ....er is interessanter materiaal op de markt.  Ondanks een aansporend mailtje van de brave man uit de UK en enkele extra beluisteringen raak ik niet erg onder de indruk van dit bandje. O' Brien is al een tijdje aktief bezig in het powerful punk- pop gebeuren en dat is nu niet bepaald my cup of tea en ook met de recente versterking van the Dirty Hands (Jeff Kane - lead guitar, Bill Davis - bass en Matt Shelley on drums) en behoorlijk wat "guests"  zie ik daar niet onmiddelijk verandering in komen.  Sean's stem schuilt ergens tussen David Byrne, Iggy Pop en opperkreuner Walter Grootaers ....ongetwijfeld drie showbeesten maar nu niet bepaald begenadigde zangers.

Een scheurend gitaartje links en rechts verdoezelt meestal die muzikale beperkingen maar zelfs op  "Warm & Sane" , "Aftermath Fears" , "Bad Faith" en titeltrack "Goodbye Game" is dit niet voldoende en treedt er bij ondergetekende zelfs een lichte vorm van irritatie op. Gelukkig haalt "New Home Tonight" en het Springsteen - esque "All That I Don't Know" wel een aanvaardbaar rootsrock niveau en heeft O' Brien's huisdokter wellicht dezelfde wijsheden in pacht als mijn blanke medicijnman ; "Take Good Your Pills", veel rusten, zwaar bier drinken en zeker niet trakteren. Als je niet onder de trein loopt wordt je er ongetwijfeld 100 mee maar laat dan wel Sean O' Brien & His Dirty Hands  je muzikaal leven niet beheersen.....(SWA)

FIRST COLD PRESS
PROMOTION
GERAINT & DEB JONES